Boost (jezelf en) je leerlingen - live online nascholing
Boosten: ondersteunen, aanmoedigen, supporteren, begeleiden, motiveren, stimuleren, prikkelen, oppeppen, uitdagen, aanwakkeren, …
Hoe geef je leerlingen de goesting om ergens aan te beginnen, zich in te zetten èn vol te houden? Hoe combineer je dat met het ‘gewoon’ lesgeven? Hoe krijg jij dit allemaal gefixt zonder jezelf in het geheel te verliezen? Hoe behoud je hierin je werkvreugde?
Programma
- Kennismaking en verwachtingen.
- We vertrekken vanuit 7 tips voor professionals in het onderwijs.
- Aan elke tip wordt theorie gekoppeld en gekeken naar de toepasbaarheid in de praktijk.
- In de namiddag ligt de focus op positieve bekrachting en gaan we ook actief met elkaar aan de slag.
- We nemen doorheen de dag tijd om stil te staan bij eigen leerwensen en leerdoelen.
Doelstellingen
Je krijgt:
- een beter inzicht hoe je ontmoedigde en gedemotiveerde leerlingen kan aanmoedigen om hun verantwoordelijkheid van het leerproces op te nemen;
- een zicht op de noden, de impact én de grenzen van veerkrachtboosts;
- inzicht hoe je de leerlingen kan stimuleren om groeigericht en positief te kijken naar hun leerproces;
- concrete tips en methodieken om in de praktijk mee aan de slag te gaan;
- ruimte om te inspireren en geïnspireerd te worden.
Doelgroep
Leerlingenbegeleiders, CLB-medewerkers, ondersteuners, zorgcoördinatoren en leerkrachten s.o.
Begeleiding
Katleen Vanoverbeke is de oprichter van KIJK!, een coachingbureau dat zich richt op leerkrachten, jongeren en ouders in sterk denken om zo de leer-, leef- en werkvreugde terug een boost te geven. Katleen heeft ervaring binnen onderwijs als leerkracht, graadcoördinator, leerlingenbegeleider, adjunct-directeur en leercoach.
Praktisch
Cursuscode:
21/LZG/039ADeze nascholing vindt plaats via live online afstandsonderwijs.
Jouw bijdrage: 132 EUR.
Inlichtingen bij: Carolyn Smout, 03 265 29 73, carolyn.smout@uantwerpen.be
Datum |
Beginuur |
Einduur |
Locatie |
dinsdag 25 januari 2022 |
09:30u |
16:30u |
via afstandsonderwijs (Zoom) |
Inschrijven voor deze nascholing is niet meer mogelijk. Klik hier voor het huidige nascholingsaanbod.