De kracht van kindertekeningen (herhaling)
Door tekeningen laten kinderen onbewust iets van zichzelf zien: wat hen bezig houdt, hoe ze zich voelen, wat ze zouden willen, in welke ontwikkelingsfase ze zich bevinden…
Het begrijpen van beeldentaal is magisch en verrassend. Je stapt binnen in de belevingswereld van het kind. Wanneer je deze beeldentaal leert begrijpen en weet wat een kind zonder woorden wil vertellen, kan je makkelijker inspelen op de noden van het kind. We lichten een tipje van de sluier op.
Programma
Tijdens de nascholing krijg je een overzicht van de ontwikkeling van kindertekeningen. Je mag deze fasen ook zelf opnieuw beleven. Daarnaast leer je objectief naar een tekening met een verhaal kijken en leer je via een stappenplan die tekening analyseren om deze dan nadien te interpreteren.
Doelstellingen
- Je hebt inzicht in de ontwikkeling van kindertekeningen.
- Je kan objectief naar een tekening kijken.
- Je kan een tekening met een verhaal aan de hand van een stappenplan analyseren en interpreteren.
Doelgroep
Leerkrachten kleuter- en lager onderwijs; leerkrachten buitengewoon onderwijs type 1/type 3/type 8/type 9; zorgleerkrachten en -coördinatoren.
Begeleiding
Nathalie Verlinde heeft 13 jaar in het buitengewoon onderwijs gewerkt. Momenteel werkt ze als logopediste in een groepspraktijk. Daar begeleidt ze kinderen die naast taal- en leerproblemen ook sociaal-emotionele problemen hebben. Ze werkt steeds meer in groepsverband en geeft naast de klassieke therapie ook kinderyoga en creatieve therapie.
Praktisch
Deze nascholing is afgelast. Inschrijven is niet meer mogelijk.
Inschrijven voor deze nascholing is niet meer mogelijk. Klik hier voor het huidige nascholingsaanbod.