Kijk eens in de spiegel met ijkingstoetsen
Wil je graag een overzicht van de bestaande ijkingstoetsen en wil je het doel van deze toetsen beter begrijpen?
Wil je graven in de inhoud van de ijkingstoetsen en hoe je deze kan gebruiken in je lessen?
Zou je de ijkingstoetsen willen inpassen in het keuzemakingsproces voor leerlingen die de sprong naar het hoger onderwijs zullen maken?
Programma
Tijdens deze nascholing zal een overzicht en geschiedenis van de ijkingstoetsen aan bod komen.
Je maakt kennis met een ijkingstoets (inhoudelijk), de scoring en de interpretatie van de score. Dit gebeurt aan de hand van een ijkingstoets/ijkingstoetsen uit vorige edities.
De ijkingstoets als instrument in het keuzemakingsproces wordt uitgediept.
Doelstellingen
Leerkrachten:
- verwerven inzicht in het uitgebreid palet van de ijkingstoetsen en de geschiedenis die hieraan is voorafgegaan.
- kennen na deze nascholing de inhoud van een ijkingstoets.
- kunnen gebruik maken van ijkingstoetsen zowel in een vakspecifieke context in de klas als in de context van een keuzemakingsproces.
Doelgroep
Leerkrachten derde graad (wetenschappen) die hun leerlingen willen informeren over de ijkingstoetsen en het doel van deze ijkingstoetsen in de aanloop naar een opleiding hoger onderwijs.
Begeleiding
Bart Tambuyzer is monitor chemie/onderwijscoördinator in- en doorstroom met focus op ondersteuning chemie bij eerstejaarsstudenten aan de Universiteit Antwerpen.
Praktisch
Cursuscode:
19/CHE/016A
Jouw bijdrage: 60 EUR.
Inlichtingen bij: Clara Wouters, 03 265 17 03, Clara.Wouters@uantwerpen.be
Datum |
Beginuur |
Einduur |
Locatie |
woensdag 14 oktober 2020 |
13:30u |
16:30u |
Universiteit Antwerpen, Campus Drie Eiken, Universiteitsplein 1, 2610 Wilrijk, Gebouw D (parking P2), lokaal D.021 (gelijkvloers) |
Inschrijven voor deze nascholing is niet meer mogelijk. Klik hier voor het huidige nascholingsaanbod.