Zoek een nascholing
Je bent hier: Buitengewoon secundair onderwijs / Schoolbeleid en -administratie / Directie   Personeelsadministratie voor beginners - live online nascholing

Personeelsadministratie voor beginners - live online nascholing

Als medewerker van een personeelssecretariaat ben je verantwoordelijk voor een correcte administratieve opvolging van een veelheid aan personeelsdossiers. Daarnaast sta je in voor een kwaliteitsvolle dienstverlening en kan men bij jou terecht voor informatie rond personeelsreglementering. Tijdens dit traject krijg je als beginnend medewerker van een personeelsdienst inzicht in de complexe wereld van de diverse personeelsdossiers, kan je aan de slag met de administratieve verwerking en controle van een opdrachtverdeling, kan je de terzake doende regelgeving raadplegen en interpreteren en kan je dit alles op een overzichtelijke manier praktisch uitvoeren en opvolgen.
De lesgevers bezorgen vanuit hun praktijkervaringen informatie en voorbeelden. Om eigen accenten te kunnen leggen voor de verschillende onderwijsnetten wordt lesdag twee opgesplitst, enerzijds voor cursisten vrij gesubsidieerd secundair onderwijs en anderzijds voor cursisten gemeenschapsonderwijs.

Programma

Dag 1: Begrippenkader - onderwijslandschap - omkadering - opdrachtenverdeling - praktische organisatie personeelssecretariaat

Dag 2: Tijdelijke aanstellingen: werving en onthaal personeel, voorrangsregels, indiensttredingsdossier - vaste benoemingen: vacantverklaring, voorrangsregels, dossier vaste benoeming - infobronnen.
           De lesdag vindt plaats op verschillende locaties voor gesubsidieerd onderwijs en voor GO!.

Dag 3: Reaffectatie en wedertewerkstelling - weddes: berekening en salarisoverzicht - infobronnen

Dag 4: Verlofstelsels: overzicht dienstonderbrekingen, ziekte- en bevallingsverlof, reglementering inzake vervanging van afwezige personeelsleden.

Dag 5: Anciënniteiten: soorten, verschilpunten en berekening

Dag 6: Einde schooljaar - arbeidsongevallen - jaarplanning personeelssecretariaat - communicatie met Agodi - uitgebreide oefening rond opdrachtverdeling

Voor deelnemers uit BuSO plannen we een extra zevende cursusdag in mei waar je specifiek stilstaat bij de verschilpunten tussen het gewoon en buitengewoon secundair onderwijs. Na inschrijving voor dit traject, ontvang je tijdig een mail om in te tekenen op deze extra cursusdag.

Werkvormen

  • onderwijsleergesprek
  • praktische toepassingen (bv. berekening wedde, anciënniteiten, voorrangsregels)
  • mogelijkheid tot eigen inbreng

Doelstellingen

  • Je weet waar je de nodige informatie kan vinden over onderwijsreglementering, onderwijsactualiteit, formulieren en gegevens betreffende personeelsadministratie (niveau beginners).
  • Je kan deze informatie toepassen in de dagelijkse praktijk van een personeelssecretariaat (onderwerpen: zie programma).

Doelgroep

Medewerkers personeelssecretariaat en directie SO en BuSO, max. 1 jaar ervaring.

Begeleiding

  • Katleen Albrecht, coördinator Centrale Administratie vzw Sint-Lodewijk, Brugge
  • Marina Jonckers, directeur SO met detachering naar ACOD Onderwijs
  • Ruben Maes, coördinator centrale personeelsadministratie Karel de Goede vzw Brugge
  • Els Schellekens, personeelsverantwoordelijke Sint-Gabriëlcollege, Boechout
  • Isabel Van Hove, medewerkster centrale personeelsadministratie Karel de Goede vzw Brugge
  • Rik Vanoost, personeelsverantwoordelijke Hasp-O Stadsrand, Hasp-O Zepperen, Hasp-O Zuid (Buso) Sint-Truiden

Praktisch

Deze cursus loopt over 6 dagen.

Cursuscode: 20/OP/001A

Deze nascholing vindt op dagen 1, 3, 4, 5, 6 plaats via afstandsonderwijs aan een aangepaste prijs van € 606.

Dag 2 moet wegens de aard van de lesdag plaatsvinden in contactonderwijs. Op deze dag zijn syllabus, drank, broodjeslunch met soep en dessert inbegrepen.


Jouw bijdrage: 606 EUR.
Inlichtingen bij: Reinhilde Mampuys, 03 265 46 82, reinhilde.mampuys@uantwerpen.be

Mee te brengen door cursist

Alle deelnemers brengen een eigen laptop mee.

Datum Beginuur Einduur Locatie
dinsdag 27 oktober 2020 09:15u 16:15u via afstandsonderwijs (Microsoft Teams)
maandag 9 november 2020 09:15u 16:15u via afstandsonderwijs (Microsoft Teams)
donderdag 19 november 2020 09:15u 16:15u via afstandsonderwijs (Microsoft Teams)
donderdag 26 november 2020 09:15u 16:15u via afstandsonderwijs (Microsoft Teams)
donderdag 3 december 2020 09:15u 16:15u via afstandsonderwijs (Microsoft Teams)
dinsdag 15 december 2020 09:15u 16:15u via afstandsonderwijs (Microsoft Teams)


Inschrijven voor deze nascholing is niet meer mogelijk. Klik hier voor het huidige nascholingsaanbod.

Contacteer ons

*
*

Contactgevens

E-mail: cno@uantwerpen.be

Tel.: 03 265 29 60

IBAN: BE34 7350 0812 9190

BTW: BE 0257.216.482

Campus Drie Eiken

Universiteitsplein 1
2610 Wilrijk

Stadscampus - De Boogkeers

Boogkeers 5
2000 Antwerpen