Redelijke aanpassingen: redelijk evalueren? nieuwe datum - via afstandsonderwijs
Wat is het verband tussen redelijke aanpassingen en correct evalueren (in het kader van de realisatie van het curriculum)?
Hoe ver kunnen we als school gaan binnen het wettelijk kader?
We verkennen een aantal voorbeelden van good practice over de samenwerking tussen scholen en de begeleidingsdienst.
Programma
Na een verkenning van het wettelijk kader stappen we over naar een aantal praktijkvoorbeelden. Cursisten kunnen ook eigen vragen formuleren.
Doelstellingen
De deelnemers:
- kennen het wettelijk kader van de redelijke aanpassingen;
- kunnen dit toepassen in hun dagelijkse schoolpraktijk.
Doelgroep
Leerkrachten en leerlingbegeleiders s.o.
Begeleiding
Hans Schoofs, pedagogisch begeleider Katholiek Onderwijs Vlaanderen, schoolbegeleider secundair en buitengewoon secundair onderwijs.
Praktisch
Cursuscode:
19/LZG/030ADeze nascholing was oorspronkelijk gepland op 23/03/2020, maar kon toen niet plaatsvinden omwille van de coronamaatregelen. De nascholing wordt nu aangeboden via afstandsonderwijs op 28/04/2020. Opnames en digitaal materiaal blijven tot één maand na datum beschikbaar.
Dagindeling lesdag d.d. 28/04/2020 via afstandsonderwijs
- 13.30 uur: gezamenlijke start + maken afspraken, overlopen inhoud a.d.h.v. Powerpoint
- 14.30 uur: pauze
- 15.00 - 16.30 uur: in groep bespreken van vragen die leven
Jouw bijdrage: 60 EUR.
Inlichtingen bij: Carolyn Smout, 03 265 29 73, carolyn.smout@uantwerpen.be
Datum |
Beginuur |
Einduur |
Locatie |
dinsdag 28 april 2020 |
13:30u |
16:30u |
via afstandsonderwijs |
Inschrijven voor deze nascholing is niet meer mogelijk. Klik hier voor het huidige nascholingsaanbod.