Van beeldmateriaal naar taaltaken in de les Engels
Leerlingen zijn geïnteresseerd in beelden en gemakkelijk te motiveren om ermee te werken. Voor leraren zijn hier mogelijkheden om lessen boeiender te maken en stappen te zetten naar taaltaken. Deze vaststelling vormt het uitgangspunt van deze cursus.
Programma
Deze sessie biedt leerkrachten beeldmateriaal met concrete verwerkingsopdrachten aan. Deze opdrachten leiden tot het uitvoeren van een taaltaak in een concrete context.
Het aangeboden beeldmateriaal wordt (gedeeltelijk) bekeken met de deelnemers. De vaak gedifferentieerde opdrachten worden uitvoerig besproken en beperkt uitgevoerd door de deelnemers.
Volgende thema’s zijn verwerkt in het beeldmateriaal: dieren, solliciteren, leven in een appartementsblok, medische fouten, vermeden vliegtuigramp, werken met checklists, leven in oorlogsgebied, ouderliefde…
Deze cursus bevat materiaal voor 2de (4des) en 3de graad. Wil je enkel het materiaal van jouw graad verkennen, dan breng je best een laptop/tablet en oortjes mee.
Doelstellingen
De deelnemers kunnen
- taaltaken creëren vanuit beeldmateriaal;
- verschillende elementen van hun vak via die taaltaken aanreiken;
- beter formuleren wat taaltaken inhouden.
Doelgroep
Leerkrachten 2de (4des) en 3de graad aso, kso, tso
Leerkrachten in opleiding
Begeleiding
Anne De Paepe, lerares Engels.
Praktisch
Deze nascholing is afgelast. Inschrijven is niet meer mogelijk.
Mee te brengen door cursist
Deze cursus bevat materiaal voor 2de (4des) en 3de graad. Wil je enkel het materiaal van jouw graad verkennen, dan breng je best een laptop/tablet en oortjes mee.
Inschrijven voor deze nascholing is niet meer mogelijk. Klik hier voor het huidige nascholingsaanbod.