Virtual en augmented reality in de les: een realistische blik - GEANNULEERD
"We want to get a billion people in virtual reality" (Zuckerberg, 2017). Word jij één van hen?
De recente evolutie van Virtual en Augmented Reality maakt het mogelijk en betaalbaar om deze technologieën in te zetten in de les. En dat levert heel boeiende lessen op. Want geef toe, wie wil er nu niet door de ruimte reizen, tussen leeuwen wandelen, in het lichaam kijken of ervaren hoe de dino’s leefden?
Programma
De sessie is een workshop, waarbij je zelf aan de slag gaat met deze uitdagende technologieën.
In een korte inleiding bekijken we hoe de technologiën geëvolueerd zijn tot nu, welke hardware er is en wat telkens de voor- en nadelen zijn. Daarna exploreren we op een interactieve manier het ruime aanbod van virtual en augmented reality apps. Je krijgt de kans om zelf de verschillende mogelijkheden te ervaren. Op het einde creëren we zelf een stukje virtual reality.
De sessie presenteert een breed aanbod, gericht op lager en secundair onderwijs, over alle vakken heen.
Doelstellingen
De deelnemers weten:
- wat het aanbod van hardware is en wat de voor- en nadelen zijn. Zo kan je eventueel zelf een keuze maken;
- welke toepassingen er zijn en hoe je die in een les kan inzetten;
- hoe je zelf een stukje virtual reality kan maken en hoe je dit in een les kan inzetten.
Doelgroep
ICT-coördinatoren, STE(A)M-leerkrachten, geïnteresseerde leerkrachten s.o. en lager onderwijs.
Begeleiding
Carl Boel is onderzoeker en gastdocent virtual reality as a learning environment, Universiteit Gent/Odisee; oprichter Virtual Learning Is Reality; lector Academische Communicatieve Vaardigheden, Universiteit Gent; onderzoeker innovatieproject MOOC Taalvaardigheid startende studenten hoger onderwijs, Odisee Sint-Niklaas.
Praktisch
Deze nascholing is afgelast. Inschrijven is niet meer mogelijk.
Inschrijven voor deze nascholing is niet meer mogelijk. Klik hier voor het huidige nascholingsaanbod.