Wat betekenen techniek en STEM voor mij, in mijn klas, met mijn leerlingen? (afgelast)
Wat betekent techniek en STEM voor mij, in mijn klas, met mijn leerlingen? Hoe pas ik het toe in verschillende leergebieden? Brightlab geeft tijdens deze nascholing kort en krachtig haar visie van techniek en STEM in het lager onderwijs.
Programma
Tijdens de nascholing wordt de klemtoon gelegd op de link met de leefwereld van het lagere schoolkind en de maatschappelijke context. We bespreken onze krachtige leeromgeving, met aandacht voor techniek- en STEM-inhoud gebruikmakend van de juiste didactiek en de nieuwste didactische middelen.
Vooral het wetenschappelijk en technisch proces worden toegelicht (onderzoekend en ontwerpend leren). Dit gebeurt aan de hand van een praktisch en haalbaar experiment (voor onderzoekend leren) en een haalbare technische realisatie (voor ontwerpend leren) uit onze thematische techniek- en STEM-leerlijnen zoals Groene Vingers, elektriciteit, energie, zinken en drijven of computationeel denken.
Doelstellingen
Leerkrachten:
- benoemen de 4 pijlers van kwaliteitsvol STEM-onderwijs;
- passen de cyclus van onderzoekend leren toe in een STEM-project;
- passen de cyclus van ontwerpend leren toe in een STEM-project.
Doelgroep
Leerkrachten lager onderwijs.
Begeleiding
Lara Schallenbergh is educatief medewerker bij Brightlab. Brightlab is het STEM-onderwijslabo van RVO-Society. Brightlab stoomt jongeren klaar voor de uitdagingen van de 21ste eeuw met stimulerend, krachtig en innoverend STEM-onderwijs. Meer info over ons nascholingsaanbod via onze website www.brightlab.be.
Praktisch
Deze nascholing is afgelast. Inschrijven is niet meer mogelijk.
Inschrijven voor deze nascholing is niet meer mogelijk. Klik hier voor het huidige nascholingsaanbod.