Praktijk in de vingers: werkvormen die echt werken in de lessen gezondheidswetenschappen
Vaardigheidsonderwijs vormt een belangrijk onderdeel binnen de gezondheidswetenschappen. Het is niet altijd eenvoudig om een gevarieerd palet aan werkvormen in te zetten, die ook nog eens effectief zijn. Tegelijkertijd zorgen een blok met meerdere lesuren en een verschillend beheersingsniveau nog eens voor extra uitdagingen.
Programma
Tijdens deze nascholing komen bekende en minder bekende werkvormen voor vaardigheidsonderwijs aan bod. We bekijken de voorwaarden om door middel van deze werkvormen een maximaal leerrendement te creëren. Ook het integreren van theorie tijdens de praktijklessen en het gebruik van onderwijsleermiddelen komt aan bod. Deze input vormt inspiratie om de eigen aanpak te optimaliseren.
Doelstellingen
De deelnemers:
- benoemen concrete werkvormen voor vaardigheidsonderwijs;
- benoemen voorwaarden om door middel van deze werkvormen een maximaal leerrendement te creëren;
- benoemen hoe ze deze werkvormen optimaal kunnen inzetten in hun eigen onderwijspraktijk.
Doelgroep
Leerkrachten die lesgeven in gezondheidswetenschappelijke richtingen.
Begeleiding
Els Tanghe is werkzaam in de Educatieve Master van de Universiteit Antwerpen. Ze heeft een jarenlange leservaring in verschillende gezondheidswetenschappelijke studierichtingen en opleidingen.
Praktisch
Deze nascholing is afgelast. Inschrijven is niet meer mogelijk.
Inschrijven voor deze nascholing is niet meer mogelijk. Klik hier voor het huidige nascholingsaanbod.