Kwaliteitsvol lesgeven en leiderschap in de klas
We komen uit een cultuur waarin de leerkracht zonder discussie de ‘baas’ was. Die autoritaire cultuur bestaat niet meer. Straffen verliezen meer en meer hun effectiviteit. Toch kan een leerkracht nog altijd ‘echte autoriteit’ verwerven. Wie dat heeft, kan ‘in the flow’ lesgeven.
Programma
- Hoe verwerf je natuurlijk leiderschap in je klas?
- Waaruit ontstaat 'echte autoriteit'?
- Bij welk type leerkracht leren leerlingen het best?
- Welke factoren bepalen het leereffect?
- Wat is de basis van een constructieve relatie met je leerlingen (en collega’s)?
- Hoe kan je dus kwaliteitsvol en met plezier lesgeven?
Via concrete voorbeelden, interessante inzichten en tips reflecteer je met humor op je dagelijkse lespraktijk.
Doelstellingen
De deelnemers kunnen:
- de leefwereld van hedendaagse jongeren en hun noden zo goed mogelijk duiden;
- lichaamstaal decoderen;
- de voorwaarden voor optimaal leereffect herkennen en benoemen;
- concrete tips voor een constructief klasmanagement toepassen.
Doelgroep
Leraren, coördinatoren en directieleden s.o.
Begeleiding
Walter Verniers, oud-directeur Emmaüs Aalter.
Praktisch
Cursuscode:
19/OND/016ABeperkt aantal deelnemers.
Syllabus, drank en lunch (soep en broodjesmaaltijd) inbegrepen.
Jouw bijdrage: 121 EUR.
Inlichtingen bij: Carolyn Smout, 03 265 29 73, carolyn.smout@uantwerpen.be
Datum |
Beginuur |
Einduur |
Locatie |
donderdag 12 maart 2020 |
09:30u |
16:30u |
Universiteit Antwerpen, Boogkeers 5 (aan het Mechelseplein), 2000 Antwerpen, lokaal 202 (tweede verdieping) |
Inschrijven voor deze nascholing is niet meer mogelijk. Klik hier voor het huidige nascholingsaanbod.
Duid aan welke cookies je wil toestaan.
Noodzakelijke cookies
Sommige cookies zijn nodig om de kernfunctionaliteit van onze website mogelijk te maken. De website zal niet goed werken zonder deze noodzakelijke cookies. Daardoor zijn ze standaard ingeschakeld en kunnen ze niet worden uitgeschakeld.
Functionele cookies
Functionele cookies zijn noodzakelijk voor de goede werking van de website en kunnen niet worden uitgeschakeld. Ze worden over het algemeen enkel gedefinieerd naar aanleiding van acties die je uitvoert en die je in staat stellen om gebruik te maken van de diensten die wij aanbieden (definitie van je privacyvoorkeuren, connectie, invullen van formulieren, enz.).
Je kan je browser zo configureren dat deze cookies worden geblokkeerd of dat je over deze cookies wordt gewaarschuwd, maar daarna zullen sommige delen van de site niet meer werken.
Analytische cookies
Analytische cookies stellen ons in staat om surfpatronen te meten en te bepalen welke rubrieken van onze website werden bezocht, om gewoontes te meten en onze diensten te verbeteren. Ze laten ons zien welke pagina's het meest en het minst populair zijn en hoe bezoekers zich verplaatsen op de site.
Als je deze cookies niet toestaat, weten we niet wanneer je onze site hebt bezocht en kunnen we de gewoontes ervan niet controleren.