Je bent hier:
STEM@SCHOOL: project museumbeveiliging
STEM@SCHOOL: project museumbeveiliging
- Hoe maak je de 'ingenieur' in je leerlingen wakker?
- Hoe laat je je leerlingen wiskunde meer 'beleven'?
- Wat houdt de uitdaging in deze module precies in?
- Hoe maak je optimaal de link tussen wiskunde/fysica en STEM in deze module?
- Hoe kan je je jaarplanning van wiskunde/fysica eenvoudig aanpassen aan het STEM-project?
- Hoe bouw je deze module best op?
- Wat is een concrete timing/planning voor deze module?
- Welke programma's en toestellen kan je gebruiken en hoe werken die?
- Welke practica komen aan bod?
Programma
Tijdens deze nascholing kom je te weten hoe je in het STEM@SCHOOL project 'museumbeveiliging' de leerstof wiskunde en fysica koppelt aan techniek om zo de 'ingenieur' in je leerlingen wakker te maken. Daarbij leggen we de nadruk op de inhoud en de opbouw van het project, het opbouwen van de jaarplanning voor wiskunde en fysica en de concrete planning van het project. Bovendien wordt info gegeven over hoe je een lightbox kan laseren, eenvoudig een te beveiligen 'kunstwerk' kan maken om te 3D-printen. Er wordt getoond hoe je samen met de leerlingen tot de ingewikkelde 'Master formula' kan komen, hoe je Geogebra kan gebruiken als controle van je berekeningen en welke materialen en toestellen je nodig hebt. Samen bekijken we de uitgewerkte museumbeveiliging. Je krijgt daarbij ook cursusmateriaal mee naar huis.
Doelstellingen
De deelnemer
- krijgt een overzicht van de inhoud van de module;
- kan de jaarplannen wiskunde en fysica aanpassen aan het STEM-project;
- weet concreet welke leerstofonderdelen en leerplandoelstellingen uit wiskunde en fysica in het project aan bod komen;
- krijgt inzicht in de opbouw van het project;
- maakt kennis met een programma om een te laseren ontwerp te maken;
- maakt kennis met een programma om een ontwerp te maken om te 3D-printen;
- weet hoe je samen met de leerlingen tot de Master formula kan komen;
- kent een mogelijke opstelling van de volledige museumbeveiliging.
Doelgroep
Leerkrachten wiskunde, fysica en STEM van het eerste leerjaar van de tweede graad aso en tso.
Begeleiding
Nele Denayer is
- geaggregeerde in het lager secundair onderwijs;
- leerkracht wiskunde en STEM in de tweede graad aso richting wetenschappen;
- STEM-leerkracht sinds september 2015;
- van in het begin betrokken bij het STEM@SCHOOL-project van de KU Leuven, de Universiteit Antwerpen, het Katholiek Onderwijs Vlaanderen en het GO!
Praktisch
Cursuscode:
19/STM/024ADigitale syllabus en drank inbegrepen.
Beperkt aantal deelnemers!
Jouw bijdrage: 60 EUR.
Inlichtingen bij: Miet Oost, 03 265 29 79, miet.oost@uantwerpen.be
Datum |
Beginuur |
Einduur |
Locatie |
dinsdag 11 februari 2020 |
13:30u |
16:30u |
Universiteit Antwerpen, Campus Drie Eiken, Universiteitsplein 1, 2610 Wilrijk, Gebouw D (parking P2), lokaal D.024 (gelijkvloers) |
Inschrijven voor deze nascholing is niet meer mogelijk. Klik hier voor het huidige nascholingsaanbod.
Duid aan welke cookies je wil toestaan.
Noodzakelijke cookies
Sommige cookies zijn nodig om de kernfunctionaliteit van onze website mogelijk te maken. De website zal niet goed werken zonder deze noodzakelijke cookies. Daardoor zijn ze standaard ingeschakeld en kunnen ze niet worden uitgeschakeld.
Functionele cookies
Functionele cookies zijn noodzakelijk voor de goede werking van de website en kunnen niet worden uitgeschakeld. Ze worden over het algemeen enkel gedefinieerd naar aanleiding van acties die je uitvoert en die je in staat stellen om gebruik te maken van de diensten die wij aanbieden (definitie van je privacyvoorkeuren, connectie, invullen van formulieren, enz.).
Je kan je browser zo configureren dat deze cookies worden geblokkeerd of dat je over deze cookies wordt gewaarschuwd, maar daarna zullen sommige delen van de site niet meer werken.
Analytische cookies
Analytische cookies stellen ons in staat om surfpatronen te meten en te bepalen welke rubrieken van onze website werden bezocht, om gewoontes te meten en onze diensten te verbeteren. Ze laten ons zien welke pagina's het meest en het minst populair zijn en hoe bezoekers zich verplaatsen op de site.
Als je deze cookies niet toestaat, weten we niet wanneer je onze site hebt bezocht en kunnen we de gewoontes ervan niet controleren.